skip to main |
skip to sidebar
Broj 13 se diljem svijeta smatra nesretnim, no čini se kako je stekao
nezasluženu slavu te se brojni drugi brojevi smatraju "ukletijim" od
njega. Oni se u nekim kulturama potpuno izbjegavaju, a sve zbog raznih
legendi i priča kojima zahvaljuju pridjev "nesretnog"
Broj 191
Iako mnogi vjeruju da je svako povezivanje brojeva s
nesrećom slučajno, neki slučajevi su doista sablasni. Od 1960-ih, pet
je zasebnih zrakoplova pod brojem 191 doživjelo
katastrofalne nesreće , a
najgora je bila ona American Airlinesa iz 1979. koji se srušio na
O'Hare zračnoj luci u Chicagu s 273 poginulih. Letovi pod tim brojem
više ne voze niti za Deltu niti za American Airlines, piše Listverse.
Broj 26
Ovaj
broj se u Indiji smatra vrlo nesretnim, a to vjerovanje je dodatno
učvrstio katastrofalan potres 26. siječnja 2001. u Gujaratu, u kojem je
stradalo preko 20 tisuća ljudi. Tsunami u Indijskom oceanu iz 2004. koji
je u svijetu ubio preko 230 tisuća ljudi dogodio se 26. prosinca, 26.
svibnja je eksplodiralo nekoliko bombi u gradu Guwahti, a 26. studenog
2008. bio je i teroristički napad u Mumbaiju.
Prema numerologiji,
zbroj brojeva dva i šest dovodi do nesretnog broja osam, za kojeg se
vjeruje da je broj uništenja i nesreće, pa se u Indiji ne savjetuje
sklapati brak na bilo koji 8. u mjesecu.
Broj 7
Dok se u
brojnim kulturama sedmica smatra sretnim brojem, to ne vrijedi i za Kinu
u kojoj on ima značenje napuštanja, ljutnje i smrti. Sedmi mjesec
kineskog kalendara još se naziva i "mjesec duhova". Taj se broj povezuje
i s brojnim nesrećama zrakoplova, a 2014. počevši od 7. srpnja u
razdoblju od sedam dana palo je nekoliko zrakoplova - Let MH17 vrste
Boeing 777 srušen je u točno 17 sati i 17 minuta u istočnoj Ukrajini,
pao je i indijski vojni helikopter u 17 sati pri čemu je stradalo svih
sedam putnika, ista sudbina je snašla i helikopter vijetnamske vojske
Mi-171 koji je pao u 7 sati i 37 minuta...
Prošla godina je bila kobna za zračni promet, a jedan od najpoznatijih slučajeva je i nestanak malezijskog zrakoplova MH370.
Broj 250
Ovaj
se broj u Kini ne smatra samo nesretnim, već i uvredom. Na
mandarinskom, on se izgovora kao "er-bai-wu" što znači imbecil.
Porijeklo korištenja brojeva kao uvreda potječe iz antičke Kine kad su
se još koristili bakreni novčići. Standardna mjera je bila 1000 novčića,
a broj 500 ili polovica od toga odnosila se na nekoga ili nešto
inferiorno, dok je 250 kompletno inferioran. U Kini se taj broj
izbjegava do te mjere da je Gulfstream Aerospace poslovni avion
promijenio ime u G280.
Broj 17
U Italiji se ovaj broj vidi
kao nesretan i kao simbol smrti jer se rimskim brojkama piše XVII, što
se može presložiti u "VIXI", što znači "Živio sam". Taj se natpis često
može naći u rimskim grobnicama. Mitologija o nesreći broja 17 potječe
još iz Biblije, gdje
se kao početak velikog potopa navodi 17. veljače.
Neke hotelske sobe u Italiji uopće nemaju sobu broj 17, a neki
zrakoplovi tvrtke Alitalia nemaju 17. red.
Broj 0888 888 888
Bugarska
mobilna tvrtka Mobitel ukinula je korištenje broja nakon što je u
kratkom roku troje njihovih korisnika s brojem 0888 888 888 preminulo.
Jedan od njih je i bivši direktor tvrtke, za kojeg se nagađa da ga je
otrovao poslovni konkurent. Druga žrtva je bio lord Konstantin Dimitrov,
kojeg su u Nizozemskoj ubili članovi ruske mafije. Treći čovjek koji je
koristio taj broj je bio švercer drogom i glavešina u svijetu prodaje
nekretnina, a nakon što je ubijen na cesti ispred restorana, broj je
službeno ukinut te se ne dodjeljuje ni na zahtjev.
Broj 39
U
Afganistanu se vjeruje u prokletstvo toga broja, a najviše se izbjegava
u prijestolnici Kabulu. Prema mitu, navodno je jedan svodnik imao
automobil s brojem 39 na tablici te je živio na adresi s kućnim brojem
39, a on mu je donio brutalnu smrt i mučenje prije toga. Postoje
nagađanja da je 39 broj mržnje prema starom načinu računanja koji se
zove abjad. Afganistanci ovaj broj izbjegavaju na tablicama, u
telefonskim brojevima i u adresama. To seže toliko daleko da će se
automobil s tim brojem na tablici prodati za upola manju cijenu, a ljudi
koji imaju 39 godina neće to reći ako ih pitaju, već "imam još godinu
do 40".
0 komentari:
Objavi komentar